Bedeninizi ve zihninizi yaza hazırlayacak 10 etkili ipucu

Havalar bir iyi bir kötü gitse de yaz kapıda! Peki yaza hazırlık için ne yapmalı? İşte yaz enerjisine uyumlanmak için yapabilecekleriniz.

Güzel Kadın

Güzel Kadın

@guzelkadin

Eklenme

:12 Tem 2023 - 18:30

Güncellenme

:26 Şub 2024 - 18:11

Bedeninizi ve zihninizi yaza hazırlayacak 10 etkili ipucu

Yazın içimizi ısıtan, güneşin ruhumuzu okşayan halleri geldiğine göre kendimizi daha hafif, taze ve enerjik hissetmek için ekstra çaba gösterebiliriz. Tam şu an, başlama zamanı! Yaz enerjisine girmek için aşağıdaki ipuçlarından yararlanın.

Daha fazla su tüketin

Daha fazla su tüketerek vücudunuza nisan yağmurlarını ve mayıs çiçeklerini getirin, haziranı  serin karşılayın! Vücudunuz için her gün daha fazla su tüketmek metabolizma sağlığını, enerji seviyelerini ve parlak bir cildi desteklemek için son derece önemli… Su tüketiminin sağlığımız için ne kadar önemli olduğunu genellikle gözden kaçırıyoruz. Örneğin sağlıklı beslenen, egzersiz yapan ama bunlara rağmen kilo veremeyen biriyseniz, işe daha fazla su içerek başlayın. Sonunda ne kadar harika hissedeceğinize gerçekten şaşıracaksınız. Ayrıca suyunuzu çeşitli meyve ve sebzelerle tatlandırmayı da deneyin. Tarçın, limon, lime, salatalık, nane vb. eklemeler yapabilirsiniz.

Ilık su mu soğuk su mu: Suyu nasıl içelim?

Daha çok su içmeniz için 15 neden

Tabağınızı taze bitkilerle doldurun

Hafif ve taze yaz enerjisine bir an önce geçmek için tabağınızı ve bardağınızı mümkün olduğu kadar çok bitki ile doldurun. Bahar aylarından itibaren manav tezgahlarında artık daha fazla taze bitki görüyoruz. Yaz sebze ve meyveleri hala bulunmasa da mevcut organik ürünlerle başlayın. Ne kadar renkli, canlı meyve ve sebze yer içerseniz, kendinizi ve bedeninizi o kadar iyi hissedersiniz. Mevsimsel beslenme: Güçlü bir bağışıklık sistemi için mevsiminde sebze meyve tüketmenin önemi yazımıza da göz atabilirsiniz.

Yapılacaklar listeniz için hatırlatıcılardan yararlanın

Baharla birlikte farkında olsak da olmasak da enerjimiz artmaya başladı. Dolayısıyla, ertelediğiniz yeni yıl kararlarını veya dilek listenizi alın ve onları günlük eylemlere dönüştürün. “Yapmanız gerektiğini” düşünmeyi bırakın ve yapmaya başlayın. İster daha fazla su içmek, ara öğünde sebze tüketmek veya markete gitmek olsun; bunlar için bir hatırlatıcı kurarak yapılacaklar listenizi daha otomatik hale getirmek, hedefleri gerçeğe dönüştürmenize yardımcı olabilir. Sonuçta telefonunuzun can sıkıcı alarmını görmezden gelmek zordur; bunu daha sağlıklı yöndeki dostça bir dürtme olarak kullanabilirsiniz.

Çeşitli beslenerek gökkuşağı renklerinin tadını çıkarın

Baharın gelmesiyle birlikte daha parlak ve canlı renkler ev bitkilerinde, çiçeklerde, sebzelerde, meyvelerde; kısacası her yerde! İşte bu renkler sadece sıradan bir günü aydınlatmakla kalmaz, aynı zamanda vücudunuza da çok sayıda bağışıklık destekleyici besin getirebilir. Gökkuşağı renkleriyle beslenmek, optimum sağlık için anahtardır, çünkü her renk ailesi, soğuk algınlığını önlemeye ve parlak cildi desteklemeye yardımcı olabilecek önemli bitkisel besinlere sahiptir. Bunu yapmaya başlamak için her gün kahvaltınıza veya atıştırmalıklarınıza taze meyve suları eklemeyi düşünebilirsiniz. Çakralara göre beslenme: Gökkuşağı diyeti nedir, ne işe yarar? yazımızdan da ilham alabilirsiniz.

Güzel havalardan yararlanın

Kış aylarını daha çok evin içinde, kanepenin karşısında geçirmiş olabilirsiniz. Ama şimdi ayağa kalkıp sokaklarda dolaşmaya başlama zamanı. Hava koşulları uygun olduğunda, yürümek için dışarıyı tercih edin. Günlük işlerinizi olabildiğince yürüyerek yapmaya çalışın. Evinizden gideceğiniz yere makul bir sürede ulaşamıyorsanız, aracınızı park etmek için merkezi bir yer seçin ve yürüyerek gidin. Metabolizmanın hızlanmasına ve bedeninizin yaz enerjisine uyumlanmasına yardımcı olmak için zihninizi ve vücudunuzu aktif tutun.

İlginizi çekebilir: Bedensel arınma: Bahar öncesi vücudunuzun yenilenmesine yardımcı olacak detoks önerileri

D vitamininin önemini unutmayın

Şimdilerde güneşli günler daha sık hale gelse de, teşhis edilmiş bir D Vitamini eksikliğiniz varsa muhtemelen yıl boyunca D vitamini takviyelerine devam etmeniz gerekir. D vitamini ruh hali, yorgunlukla mücadele, kas krampları, kemik sağlığı gibi genel sağlık koşulları için çok önemlidir. Yaz aylarında D vitamini dozunuzu azaltabilirsiniz, ancak bunu yapmadan önce mutlaka doktorunuza ve diyetisyeninize danışın.

D vitamini alabilmek için nelere dikkat etmelisiniz?

Yaz mevsiminde D vitamini takviyesi alınmalı mı?

Cildinize içten dışa bakım yapın

Yaz mevsimi, cildinize doğal olarak bakım yapmak için de pek çok fırsat sunuyor. Daha fazla meyve, sebze ve bitki bazlı yiyecekler yemek cildi parlaklaştırmaya yardımcı olabilirken aynı bileşenlerden bazılarını cildinize sürmek de sizi muhteşem gösterebilir. Cilt sorunlarınız varsa, gluten ve süt ürünlerine karşı gıda hassasiyetlerine dikkat edin ve işlenmiş gıdalardan kaçının. Cildinizi iyi nemlendirmek de cilt sağlığını desteklemeye yardımcı olur. Evde kendi cilt bakımınızı oluşturmaya ilişkin daha fazla ipucu için ilgili yazımızı okuyabilirsiniz: Yeni başlayanlar için: Günlük cilt bakım rutini nasıl olmalı?

Daha fazla sosyalleşin

Soğuk havalar ve karanlık öğleden sonraları, genellikle bizi bir iş/okul rutininden sonra doğruca eve dönmeye zorlar. Oysa sosyalleşme, aktif kalmanın harika bir yoludur. Bu nedenle yaz günlerinde tek başınıza plan yapmak yerine, sizin gibi sağlıklı yaşam arayan kişilerle güçlerinizi birleştirmenin tadını çıkarın. Arkadaşlarınızla hafta sonu yürüyüşleri planlayın, birlikte doğa kaçamakları organize edin. Bu, durgun kıştan enerjik yaza geçiş yapmanın harika bir yolu olabilir.

Sağlıklı yaşam ödevlerinizi yapın

Ödev ve hazırlık, herhangi bir planın en önemli parçasıdır. Yaz ayları, sağlıklı yaşam alışkanlıkları edinmek için birçok fırsata erişim sunar, ancak düzgün bir planlama yapılmadığında, bunlar genellikle gözümüzden kaçar:

Partneriniz, komşunuz veya arkadaşınızla akşam yemeğinden önce veya sonra yürüyüş yapın. Bir mekanda bir şeyler içmek yerine, mahallenizde yürüyüş yaparak gününüzü tamamlamayı planlayın. Bu sosyal/fitness seanslarını şimdiden takviminize sabitleyin. Semt pazarlarının yerlerini, günlerini ve saatlerini belirleyin, sonra bunlar için telefonunuzda bir hatırlatıcı ayarlayın. Yerel ürünler genellikle besin açısından daha yüksektir ve tatları da çok lezzetlidir. Hafta sonu yapabileceğiniz eğlenceli egzersizleri araştırın. İster trekking, koşu, bisiklet ister kano, kürek gibi su aktiviteleri olsun, hafta sonları açık hava aktiviteleri planlamak, formda kalmak ve mevsimin güzelliğini yaşamak için harika bir yoldur.

Mutfağınızda ve kilerinizde bir yaz temizliği yapın

Evi temizlemek, dolapları düzenlemek çoğumuz için harika hissettiren bahar temizliği görevleri. Bir de mutfak dolaplarınızı, baharat raflarınızı, buzdolabınızı, derin dondurucunuzu ve kilerinizi “yaza hazırlanma” planınıza uygun olmayan yiyeceklerden arındırmanın ne kadar harika bir his olacağını bir düşünün! İşte adım adım bir kılavuz:

Bozulma potansiyeli olan her şeyi atın: Baharat kavanozlarını, mısır gevreğini, yağları koklayın. Fındık, yağ ve baharatları serin ve karanlık bir yerde saklayın. Açılmamış kutuları ve kraker, cips, kurabiye, çikolata ve şekerleri yerel bir gıda barınağına veya bu tür ürünleri toplayan kuruluşlara bağışlayın. Dondurma ve açılmamış soğutulmuş ürünler de böyle yerlere bağışlanabilir. Artık temiz bir dolaba sahip olduğunuza göre yeniden stok yapın, raflarınızı sağlıklı mevsim sebze ve meyveleriyle doldurun.

Şimdi yaza hazırsınız!

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: