Esneme nasıl durdurulur

Temel olarak, her zamanki yatma vakti geldiğinde akşamları esnemek istersiniz. Peki esneme nasıl durdurulur?

Güzel Kadın

Güzel Kadın

@guzelkadin

Eklenme

:02 Kas 2022 - 13:00

Güncellenme

:26 Şub 2024 - 20:05

Esneme nasıl durdurulur

Temel olarak, her zamanki yatma vakti geldiğinde akşamları esnemek istersiniz. Böyle bir esneme doğaldır ve kimseyi şaşırtmaz. Ancak bazen iş gününün en yüksek noktasında aniden başlar ve o kadar yoğundur ki durdurulamaz. Esnemek, daha fazla hava yakalamak için derin bir nefes alma girişimidir.

Esnemek doğrudan uyku ile ilgilidir - uyumak istediğimizde ve yeni uyandığımızda esniyoruz. Uyku, inhibisyon süreçlerinin uyarma süreçlerine üstün geldiği, nefes almanın daha nadir hale geldiği bir durumdur.

Uykulu (ama uyumayan) bir kişi, vücudunu uykuya dalmak için hazırlar. Esneme ise tam tersine uyku başlangıcıyla savaşmanızı sağlayan bir mekanizmadır: esneme sayesinde ciğerlere daha fazla oksijen girer ve inhibisyon kısa bir süre için yavaşlar. Ve sabah uyandıktan sonra,Ancak insanlar sadece uykudan önce veya sonra esnemeyebilirler.

esneme nedeni

  1. Nadir havada bulunan insanlar (örneğin, dağlarda yüksek) esnerler.
  2. Vitamin eksikliği ile - metabolik süreçler bozulur, genellikle bir kişi kronik yorgunluk hisseder ve her zaman esner
  3. Zihinsel çalışma da beyin için oksijen gerektirir ve kişi esnemeye başlar. Ancak iş ilginç ve çeşitliyse, o zaman beyinde uyarılma süreçleri baskındır, yani şu anda esnemek istemezsiniz. Ancak iş sıkıcıysa ve yine de yapmanız gerekiyorsa, o zaman beyin yoğunluğu azaltmaya çalışır, ancak bir irade çabasıyla uykuya dalmamak için hala çalışma modunu korur.
  4. Bir refleks eylemi olarak esneme. Esnediğinde ne olur. Bir nefesle derin bir nefes alırız ve bu harekete tuhaf seslerle eşlik ederek ağızdan hızla nefes veririz. Çok daha tatlı esniyor.
  5. İlginç gerçek. Örneğin havasız bir odada oksijen eksikliğinden dolayı esnediğimizi düşünüyoruz. Ancak psikolog R. Provine tarafından yapılan araştırmalar, havanın taze ve temiz olduğu doğada olmanın daha az esnemediğini gösteriyor.
  6. Esneme modern bir fenomen değildir ve atalarımız buna aşinaydı. Bir avcı ya da savaşçı gergin ya da tehlikedeyken donar ve bir süre nefesleri kesilirdi. İşte burada esneme mekanizması devreye giriyor. Derin bir nefesle oksijenle doymuş kan beyne girer ve kasları besler. Bu, vücudu harekete hazırlar. Atalar için saldırı veya uçuştan oluşuyorlardı.
  7. Bazen bir kişiyle iletişim kurarken, onun esnemeye başladığını görüyoruz. Doğal olarak, bu tepkiyi kişisel alıyoruz - sıkılıyor. Ancak esneme, muhatabınızın yorgun olduğunu, sadece uyumak istediğini de gösterebilir, hadi ilgisizliği ekleyelim. Ne oluyor? Sadece bu tür süreçler, inhibisyon uyarma üzerinde baskın olduğunda beyinde meydana gelir. Bu, daha az sıklıkta olan nefes almayı etkiler, bu da şu anda kanın çok fazla karbondioksit biriktirdiği anlamına gelir. Sonuç olarak - esneme. Vücut, beyin aktivitesini arttırmak için kandaki oksijen oranını geri yükler.
  8. Esneme, beynin sıcaklığını düzenler. Aşırı gerildiğinde (yoğun çalışma), daha kötü çalışmaya başlar. Burada hem beyne kan akışını hem de soğuk taze oksijeni sağlayan esneme devreye girer.
  9. Esneme hakkında ilginç. Test pilotları genellikle esner ve bu, ciddi uçuşlardan veya önemli atlamalardan önce paraşütçülere yabancı değildir. Güçlü gerginlik, stres, esneme ile kendiliğinden bir rahatlamadır.
  10. Çevreden alınan ve önemli miktarda enerji maliyeti gerektiren çeşitli bilgilerin akışı sinir hücrelerini tüketir. Önce belirli bir süre aktif olarak çalışıyoruz, sonra aktivite keskin bir şekilde düşüyor. Bu beyin verimli çalışmayı reddediyor. Konsantre olamayız ve esneme arzusu vardır.
  11. Ayrıca esneme oldukça bulaşıcıdır. Belki de eski zamanlarda topluluklar halinde yaşayan atalarımız için bir uyku sinyali işlevi gördüğü için. Belki de bu, empati kurma, komşunun duygusal durumunu algılama yeteneğidir.
  12. Esnemek zararsız değildir. Bunun nedeni şunlar olabilir: beynin oksijen açlığı; hormonal bozukluklar. Bu durum, yaklaşan multipl sklerozu işaret edebilir. Sık esneme ve nefes darlığı, migren ataklarıyla ortaya çıkan epileptik bir nöbetin habercisi olabilir.
  13. Esneme üstesinden gelir ve bu durum boğulmaya bağlı rahatsızlık verirse, bir doktora danışın. Bu durumun nedenini bulmak için, kendi huzurunuz ve sağlığınız adına hızlı bir şekilde yapmanız gerekir.

Esnemekten kurtulmanın yolları

  1. Bir iş toplantısındasınız. Doğal olarak, esnemek uygunsuzdur. Afedersiniz ve temiz havaya çıkın, pencereye, klimaya gidin.
  2. Serinlemek istiyorsanız oda sıcaklığını kontrol edin veya karpuz gibi soğuk bir şeyler yiyin. Ancak sürekli üşüyorsanız, bu sağlık sorunlarına işaret edebilir.
  3. Kanınızdaki oksijen seviyelerini eski haline getirmek için birkaç yavaş, derin nefes alın ve ardından esnemeyi durdurabilirsiniz. Derin nefes almaya çok hızlı geçiş yapmayın çünkü vücudunuz bunu hiperventilasyon olarak algılayabilir ve sorun daha da kötüleşecektir.
  4. Esnemeyi durdurmaya yardımcı olabileceğinden, kendinizi tutmayın ve boğazınızı özgürce temizlemeyin. Ve öksürük gibi hissetmiyorsanız, bilerek yapmaya çalışın. Belki de bundan önce aldığınız derin nefes sayesinde tüm esneme serisi duracaktır. En azından öksürmek muhatabınızı sözde sıkılmış bakışınızdan uzaklaştıracaktır.
  5. Son zamanlarda çok sık esnediğinizi fark ederseniz, bunun nedenlerinden birinin her gün aldığınız ilaçlar olabileceğini bilin. Örneğin, antidepresanlar, antihistaminikler ve bazı ağrı kesiciler uyuşukluğa ve esnemeye neden olabilir.
  6. Burnunuzdan nefes alın. Araştırmacılar, yorgunluk gösterme dürtüsünün yalnızca beyniniz çok ısındığında (aşırı ısındığında, yorulduğunda) ortaya çıktığını öne sürüyorlar. Ve burnunuzdan nefes alırsanız, tabiri caizse, onu soğutmaya yardımcı olacaktır.
  7. Önünde ciddi bir olay var ve esnemek buna hazırlanmayı zorlaştırıyor ve rahatlatıyor. Kendinize 20 dakika şekerleme yapın. Alarm kurmak.
  8. Herhangi bir keskin egzersizle esneme ile uyku hali dağıtın, böylece kan dağılacak ve damarlarda daha neşeli bir şekilde akacaktır.
  9. Hıçkırık gibi esnemelerden kurtulmayın. Bir apartman dairesinde yalnızsanız veya etrafınızda sevdikleriniz varsa, esnemeyi kendi kendinize bastırmayın. Esne, esne ve şu anda: kan dolaşımını iyileştirmek; yorgun gözlerin gerginliği rahatlayacak; akciğerler havalandırılır.
  10. Ve ayrıca: uçakla uçarken esnemek orta kulak tıkanıklığını giderir; onunla esnemek ve germek sadece bacaklar ve kollar üzerinde değil, aynı zamanda sırt üzerinde de faydalı bir etkiye sahiptir.

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: