Gün içinde uygulayabileceğiniz stres yönetimi teknikleri

Kolaylıkla uygulayabileceğin nefes egzersizleri bile küçük ama etkili bir başlangıç. Evet, stresi ortadan tamamen kaldırabilmek bir bakıma imkansız.

Güzel Kadın

Güzel Kadın

@guzelkadin

Eklenme

:28 Eki 2022 - 21:16

Güncellenme

:26 Şub 2024 - 18:11

Gün içinde uygulayabileceğiniz stres yönetimi teknikleri

İçinde yaşadığımız dünyada ne yazık ki stresten söz etmemek imkansız. Hele de günümüzde… En basitinden sabah kalkar kalkmaz sosyal medyada gördüğümüz haberler, işe gitmek için girdiğimiz trafik, katılmak zorunda olduğumuz toplantılar, özel hayatın içinden problemler derken stres hep bizimle. Pozitif düşünceyi benimseyen biri olarak bile benim de zaman zaman içinden çıkamadığım durumlar olabiliyor.

Ancak böyle zamanlarda bile bir şekilde stresle başa çıkacak yollar bulmaya, yöntemler denemeye özen gösteriyorum. Mesela kolaylıkla uygulayabileceğin nefes egzersizleri bile küçük ama etkili bir başlangıç. Evet, stresi ortadan tamamen kaldırabilmek bir bakıma imkansız. Ancak bu, onunla baş edemeyeceğin anlamına gelmiyor. Tüm stres faktörlerini ortadan kaldırmak mümkün olmasa da, verdiğin tepkiler konusunda kontrolü elinde tutabilir ve ustalaşabilirsin. Başarılı stres yönetiminin anahtarı ise proaktif bir yaklaşım benimsemek. Bahsettiğim bu 5 stres yönetimi tekniği de hayat karşına ne çıkarırsa çıkarsın daha sakin hissedebilmene yardımcı olacak.

1. Önce iyi hissetmeye odaklan

Gözlerini açtığın ilk andan itibaren kaybetmiş hissetmek yerine, sana neşe veren şeyleri yapmayı planla. Bunun için ne yapman gerektiğinden ziyade, gerçekten neleri sevdiğine odaklan. Örneğin, sabah egzersizleri yapmak sana iyi geliyorsa, devam et, ancak bir sorumluluk hissi veriyorsa farklı bir yaklaşım dene.

2. Sağlam sınırlar oluştur

Jim Rohn’un da dediği gibi “En çok vakit geçirdiğin beş kişinin ortalamasısın.” Bu sözü benimseyerek çevrende ne tarz insanlar var ve onlara ne derece tavizler veriyorsun, gözlemle. Belki de seni stresli yapan şey durumlardan ziyade insanlardır. Başkalarının acil durumlarının senin acil durumun haline gelmesine izin verme.

3. Eğlenceye yer aç

Hayat ne kadar zor ve sıkıcı olursa olsun eğlenmek için işlerinin bitmesini bekleme ya da bunu bir ödül gibi düşünme. Hayatındaki mutluluk ve doyumun kazanılması gerekmiyor. O yüzden eğlenceli unsurları hayatına mümkün olduğu kadar dahil etmeye çalış. Böyle aktivitelerin kortizol (stres hormonu) düzeylerini düşürdüğü de kanıtlanmış bir gerçek.

4. Gerçekleşmemiş durumları kafanda canlandırma

Stressiz bir hayat yaşamanın ilk adımı, hayali senaryoları düşünmekten ve analiz etmekten vazgeçmekten geçiyor. Böyle düşünceler sana herhangi bir fayda sağlamaz. Gelecekte ve varsayımlarla yaşamayı bırak.

5. Büyük resme dikkatini ver

Bir dahaki sefere stresli olduğunu fark ettiğinde, derin bir nefes al ve şuna odaklan: Aklına taktığın problem önündeki günlerde senin için ne derece önemli olacak? Kendine zarar vermemek adına kontrol edemediğin şeyler için aşırı düşünmeyi bırak ve sadece büyük resme dikkatini vermeye çalış.

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: